söndag 1 maj 2011

Valborg

Det blev en trevlig valborg, men kall!
Vi startade med att äta frukosten ute, för då var det varmt..
Men så fort vi satte ner fotsulan på stan så blev det isbjörnar. Kallt. Kallt som f-n.
Vi stod och tittade en stund som alla andra i Uppsala. Det märktes att det var lördag.
Givetvis så hade vi packat matsäck, och den ska intas, som traditionen säger, intagas på en filt i Stadsparken. m
Jag kan säga så här att det var ingen risk att ölen skulle bli varm och jag säger så..
Ingen utav oss hade med några jackor, så salladen kastade vi in i brödlådan och ölen tömdes fort.
Sen hem och värmde oss under filtar.

På eftermiddagen tog vi och åkte "hem"! Hem till Vattholma. Fyfasen vad jag trivs där!
Ett litet trevligt samhälle där alla hejar på alla. Jämt. Lite ovant för mig, för i stan så tittar man inte på varandra. Nä nä.. man tittar i backen. Eller tittar bort. Låtsas att man inte ser liksom..
Det här fick jag riktigt märka av när vi gick ner till kasen.  Hej hej.. hej till höger, hej till vänster. Hej till kleti. Hej till pleti. Härligt!

När vi stod där nere så får jag se en kille som jag förlovade mig med på min 16 års dag. Han var sig så lik så. Lite så där ovårdad. Hårdrockare. Inte alls min typ. Men det var kul att se honom. Han hade tydligen bott där ute i många många år..
Sen blev jag presenterad för alla som S känner. Han är en stolt pojkvän kan jag berätta. Och jag en ännu stoltare flickvän...
Kvällen avslutades med lite vin och en ostbricka hos grannarna.
Ja en bra dag summasummarum.. Hur var eran valborg?

Inga kommentarer: