onsdag 4 maj 2011

Jakten på nyckeln

Vi skulle cykla till skolan idag.
William går och hämtar sitt nyckelband Tomt!!
- Vart är nyckeln, frågar jag.
- Vet inte, svarar han. Ett mycket ovanligt svar ifrån ett barn..
Mamman blir arg Sonen blir ännu argare.
- Jag satt bara och knäppte med det ju..
- Nycklar ska man vara rädd om, svarar en mycket ordningssam mamma.
Vi letar. Vi skriker. Ett stycke unge blir hysterisk för han skulle cykla hem med en kompis idag.
- Hur ska jag komma till kompisen idag då?
- Vad sägs om att använda fötterna och gå, svarar en nu väldigt irriterad mamma.
- Den har nog åkt in i dammsugaren, säger sonen.

Men herregud. Har han inte lärt sig det än? Det som ligger på golvet "försvinner"!
En regel jag har haft i alla år.

( jag letade igenom dammsugarpåsen, och se på f-n, där var den)

Inga kommentarer: