tisdag 10 maj 2011

Solly solly

Amén fatta så mycket jag har omkring mig att jag inte ens hinner blogga!!
Det målas, tapetseras, läggs golv, köps trall, planeras där planeras här.. phuu..
Men ett kärt besvär!
All min tid går åt att planera just nu känns det som. Eller rättare sagt att planera det jag inte kan planera.
Och det är stressigt för Sandbergskan det! Kontrollfreak som jag är!
Men allt i köket är klart.. ja, förutom tapet, måleri och socklar och lister. Ja och så lite el med förstås..
Sen ska man hinna vara social med. Jo, det ska grillas hit.. och drickas vin dit...
Solfan har jag inte lyckats sett, förutom på väderkartan.
Och en hel trädgård har jag fått att sköta om med. Och allt som ska rensas.. ja det är ett helt inlägg i sig det..

Hade jag vetat att det var så här jobbigt att bo i hus hade jag nog tvingat S att sälja.. nää skoja lite bara.

2 kommentarer:

Claire sa...

Välkommen till villavärlden...brukar tänka tillbaka på de över 5000 arbetstimmar vi gjorde mellan den 15 augusti och 31 december 2002...man sov knappt...socialt liv...knappast!
Men nu betalar det sig, du kommer att älska det när allt är klart!
Och när det väl är klart, då är det dags att börja om ;-)

cesa sa...

Åh det var en härlig tröst;))