lördag 2 oktober 2010

fram och tillbaka..

Passade på när Wille åkte till en kompis för att sen gå på bio, att uträtta lite ärenden.
Dvs Att Shoppa!
På Gränby C fick man i dag 20 % på 3 valfria varor med en liten lapp som satt på Unt igår. Kan väl säga så här... jo då, det hade alla i Uppsala sett!

Gick och tittade på vinterstövlar till mig och hoppsan, där fanns dom ju;))) Ett par höga i brunt skinn med mullimull innuti. Dryga femhundringen med rabatten. Bra där.

Sen tänkte jag byta Willes nya vinterskor som jag hade på känn var för små, men som han inte ville erkänna i rädslan om att han skulle bli av med dom.. varför då vet jag inte.. man kan ju liksom byta storlek bara;) Givetvis var storleken över slut där. Dom kollade på datorn som sa att Boländerna skulle ha. Sladdade dit. Nähäpp, fel på datasystemet. Dom hade inte heller.
Suck!
Men den tjejen ringer personligen ner till Inter sport i city för att höra om dom hade. '
Napp!
Så ner på stora staden. Det var jag inte heller ensam om. Här heller..
Hittade parkering. Haltade dit. Leta kvitto. Hoppsan.. fått fel kvitto med mig ner.. Hon kunde tänkte sig att byta utan kvitto, men där var dom faktiskt hundra kronor billigare än på Gränby, och det hade jag ingen lust att skänka till företaget.
Suck igen!
Pratade med sonen H, och berättade om 20 %. Då tyckte han att jag skulle åka upp och lämna tillbaka min snordyra jacka som jag nyligen köpte på Boomerang och köpa den igen. Det skulle betyda nästan tusen kronor!!
Så, sladdade upp dit igen. In på affären. Förklarade mitt ärende. Fick veta att rabatten inte gällde på just jackorna. Ingen förlustaffär gjord.
Bra i och försig.. men många steg och energi för ingenting ..
Suck suck suck!
Hem och lägga kroppen på soffan istället och sova sig lite.

Det är jobbigt att shoppa. Påstå inget annat!

Inga kommentarer: